ESERO Belgium FL Agenda & Nieuws

ESERO Belgium FL Agenda & Nieuws2023-09-01T10:24:12+02:00

ESERO Belgium agenda (Vlaams programma)

ESERO Belgium nieuws


Lesmateriaal: Seizoenen begrijpen

Lesmateriaal: Seizoenen begrijpen Een jaar op aarde Deze handleiding is bedoeld om de kennis van de leerlingen over de seizoenen te bevorderen en te vergroten, en richt zich op het basismechanisme achter de verschillende seizoenen op aarde. Het materiaal is opgedeeld in verschillende delen, zodat het [...]

30 juni 2025|

Lesmateriaal: De effecten van smeltend ijs onderzoeken

Lesmateriaal: De effecten van smeltend ijs onderzoeken Het ijs is aan het smelten In deze set van vier activiteiten zullen leerlingen de gevolgen van de opwarming van de aarde en het smelten van ijs op aarde onderzoeken. Ze leren het verschil tussen landijs en zee-ijs en onderzoeken de respectievelijke effecten [...]

30 juni 2025|

Lesmateriaal: Analyseren en begrijpen van ruimtebeelden

Lesmateriaal: Analyseren en begrijpen van ruimtebeelden van de planeet Aarde Vanaf de grond en vanuit de lucht In deze activiteit maken de leerlingen kennis met het idee van observatie op afstand van de aarde vanuit de ruimte. Hen wordt gevraagd foto’s van verschillende landschappen (bergen, meren, [...]

30 juni 2025|

Climate Detectives: Minicasus Natuurbranden (Practicum)

Lesmateriaal: Minicasus natuurbranden (practicum) In dit practicum gaan we een natuurband in België bestuderen aan de hand van grondmetingen en satellietbeelden. Voor de grondmetingen gebruiken we databanken van overheidinstanties, zoals het KMI, die ons informatie geven over neerslag en hitte in België. Zo kunnen we een [...]

26 juni 2025|

Climate Detectives: Copernicus Browser – handleiding voor leerkrachten

Meer info via ESA Lesmateriaal: Copernicus Browser handleiding voor leerkrachten 🌍 Het doel van deze handleiding is om je te helpen bij het gebruik van de belangrijkste tools van de Copernicus Browser en om te laten zien hoe je deze kan gebruiken met je leerlingen in [...]

24 juni 2025|
Go to Top